LASTEST NEWS

27 พ.ย. 2567สพฐ.มีหนังสือ ด่วนที่สุด! ให้นำแนวทาง PISA มาใช้ในการประเมินผลการเรียนรู้ของผู้เรียน และการสรรหาบุคลากร ทุกตำแหน่ง 27 พ.ย. 2567บอร์ดก.ค.ศ.เคาะร่างแนวปฏิบัติการย้ายครู ผ่านระบบ TRS เตรียมเปิดใช้งาน มกราคม 2568 27 พ.ย. 2567โรงเรียนแคมป์สนวิทยาคม รับสมัครครูอัตราจ้าง วิชาเอกภาษาจีน เงินเดือน 12,000.-บาท ตั้งแต่บัดนี้ - 1 ธันวาคม 2567 27 พ.ย. 2567ด่วนที่สุด!! ที่ ศธ 04009/ว7543 เรื่อง การจ้างผู้ปฏิบัติงานให้ราชการ ปีงบประมาณ พ.ศ. 2568 27 พ.ย. 2567สพฐ. กำชับเขตพื้นที่เร่งคลายทุกข์ลูกจ้าง เดินหน้าพาเด็กกลับเข้าระบบการศึกษา พร้อมจัดงบประมาณแนวใหม่ตอบโจทย์นโยบาย “เรียนดี มีความสุข” 26 พ.ย. 2567สพฐ. เข้ม สั่งครูล่วงละเมิดนักเรียนออกจากราชการทันที ย้ำดูแลสภาพจิตใจเด็กเป็นสำคัญ 26 พ.ย. 2567สพฐ.เล็งทำบัตรสุขภาพนักเรียนออนไลน์ 26 พ.ย. 2567ทำไมครูส่วนใหญ่ ไม่สนใจสมัครสอบเป็นศึกษานิเทศก์ 26 พ.ย. 2567ก.พ.ยังนิ่งปมทบทวนจ้างเหมาบริการ “ธนุ” ไม่รอแล้วสั่งทำสัญญาจ่ายเงิน ตามระเบียบกรมบัญชีกลาง 25 พ.ย. 2567ล 1932/2567 หลักเกณฑ์และวิธีการประเมินตำแหน่งและวิทยฐานะข้าราชการครูและบุคลากรทางการศึกษา ตำแหน่งครู และที่แก้ไขเพิ่มเติม

AN ASSESSMENT OF PARTICIPATORY WITHIN-SCHOOLENVIRONMENT DEVELOPM

usericon

Title        AN ASSESSMENT OF PARTICIPATORY WITHIN-SCHOOLENVIRONMENT DEVELOPMENT PROJECT TO PROMOTETHE LEARINING OF WATSANAMCHANG SCHOOL (PRADITRATRANGSAN), CHACHOENGSAO PROVINCE
Researcher        Miss Rasita Rattanachotimat
School        Watsanamchang School (Pradit Ratrangsan)
Year of Publication    2021

ABSTRACT
    An assessment of participatory within-school environment development project to promote the learning of Watsanamchang School (Pradit Ratrangsan), Chachoengsao province, by using Stufflebaem’s CIPP assessment model (1971) had the objectives: 1) to evaluate the project management of participatory within-school environment development projectof Watsanamchang School (Pradit Ratrangsan), Chachoengsao province, comprising 4 aspects: context, input, process and product; 2) to evaluate the activity result according tothe project management ofparticipatory within-schoolenvironment development projectto promote the learning of Watsanamchang School (Pradit Ratrangsan), Chachoengsao province; 3) to assess students’ satisfaction towardsthe project management of participatory within-school environment development project to promote the learning of Watsanamchang School (Pradit Ratrangsan), Chachoengsao province; 4) to assess parents’ satisfaction towards the project management of participatory within-school environment development project to promote the learning of Watsanamchang School (Pradit Ratrangsan), Chachoengsao province, consisting: 5 teachers, 2 education personnel, 8 basic education board members, 41 students in Grade 1-6 and 41 parents of students in Grade 1-6. The instrument used for data collection was 7 questionnaires with 5 rating scale. The statistics used for data analysis were percentage, mean and standard deviation.

                                                 จ
Assessment results
1.    Context
    The overall results of the context assessment ofparticipatory within-schoolenvironment development project to promote the learning of Watsanamchang School (Pradit Ratrangsan), Chachoengsao province, was at the medium level.
2.    Input
    The overall results of the input assessment of participatory within-school environment development project to promote the learning of Watsanamchang School (Pradit Ratrangsan), Chachoengsao province, was at the medium level.
3.    Process
    The overall results of the process assessment of participatory within-school environment development project to promote the learning of Watsanamchang School (Pradit Ratrangsan), Chachoengsao province, was at the high level and considered in minor-aspects, found that:
3.1    The overall assessment result of planning (plan)was at a high level and
3.2    The overall assessment result of operations (do) was at a high level.
3.3    The overall assessment result of checking (check) was at a highest level.
3.4    The overall assessment result of improvement (action) was at a high level.


                                        ฉ
4.    Product
    The overall results of the product assessment of participatorywithin-school environment development project to promote the learning of Watsanamchang School (Pradit Ratrangsan), Chachoengsao province, was at the high leveland considered in minor-aspects, found that:
4.1     The overall assessment result of building management was at a high level.
4.2     The overall assessment result of learning management was at highest level.
4.3     The overall assessment result of management was at high level.
5.    Operation
        The overall results of the satisfaction studyof related people, comprising, students and parents showed that all groups of them were satisfiedat high level toward participatory within-school environment development project to promote the learning of Watsanamchang School (Pradit Ratrangsan), Chachoengsao province and considered individual groups, the resultsare as follows:
5.1    The students’ satisfaction with the operation of participatory within-school environment development project to promote the learning of Watsanamchang School (Pradit Ratrangsan), Chachoengsao province was at a highest level in overall.
5.2    The parents’ satisfaction with the operation of participatory within-school environment development project to promote the learning of Watsanamchang School (Pradit Ratrangsan), Chachoengsao province was at a high level in overall.
ร่วมแสดงความคิดเห็น
เงื่อนไข การร่วมแสดงความคิดเห็น!

ข้อความที่ท่านได้อ่าน เกิดจากการเขียนโดยสาธารณชน และส่งขึ้นมาแบบอัตโนมัติ เจ้าของเว็บไซต์ไม่รับผิดชอบต่อข้อความใดๆ ทั้งสิ้น เพราะไม่สามารถระบุได้ว่าเป็นความจริงหรือ ชื่อผู้เขียนที่ได้เห็นคือชื่อจริง ผู้อ่านจึงควรใช้วิจารณญาณในการกลั่นกรอง และถ้าท่านพบเห็นข้อความใดที่ขัดต่อกฎหมายและศีลธรรม หรือเป็นการกลั่นแกล้งเพื่อให้เกิดความเสียหาย ต่อบุคคล หรือหน่วยงานใด กรุณาแจ้งมาที่ แนะนำติชม เพื่อให้ผู้ควบคุมระบบทราบและทำการลบข้อความนั้น ออกจากระบบต่อไป

ขอขอบพระคุณล่วงหน้า มา ณ โอกาสนี้

^