รายการการประเมินโครงการระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียน ๒๕๖๒
ชื่อเรื่อง รายงานผลการประเมินโครงการระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียน ปีการศึกษา ๒๕๖๒
โรงเรียนอนุบาลอำเภอปากพลี (ชุมชนบ้านเกาะหวาย)
สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษานครนายก
ผู้รายงาน นายนิรุตติ์ หนักเพ็ชร์
วัตถุประสงค์ของการรายงาน
เพื่อรายงานผลการประเมินสภาวะแวดล้อม ปัจจัยเบื้องต้น กระบวนการ และผลผลิตของโครงการระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียน ปีการศึกษา 25๖๒ โรงเรียนอนุบาลอำเภอปากพลี (ชุมชนบ้านเกาะหวาย) สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษานครนายก
วิธีดำเนินการ
การรายงานผลการประเมินโครงการระบบการดูแลช่วยเหลือนักเรียน ปีการศึกษา ๒๕๖๒ โรงเรียนอนุบาลอำเภอปากพลี (ชุมชนบ้านเกาะหวาย) สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษานครนายกในครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อรายงาน ผลการประเมินโครงการโดยประเมินตามรูปแบบการประเมินโดยใช้ซิปโมเดล (CIPP Model) กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ ในการศึกษาค้นคว้าครั้งนี้ ได้แก่ ครูผู้สอน นักเรียน ผู้ปกครองนักเรียน และคณะกรรมการสถานศึกษาขั้นพื้นฐาน รวมทั้งสิ้น ๖๗ คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ ได้แก่ แบบสอบถาม มีลักษณะเป็นมาตราส่วนประมาณค่า ๕ ระดับ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าคะแนนเฉลี่ยประชากร (µ) และ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานของประชากร (σ)
ผลการดำเนินงาน
๑. การประเมินด้านสภาวะแวดล้อมของโครงการ เกี่ยวกับความสอดคล้องเหมาะสมของวัตถุประสงค์ เป้าหมาย และการเตรียมการภายในของโครงการ ตามความคิดเห็นของครูผู้สอน ภาพรวมมีความสอดคล้องเหมาะสมอยู่ในระดับมากที่สุด สูงกว่าเกณฑ์การประเมิน ส่วนความคิดเห็นของคณะกรรมการสถานศึกษาขั้นพื้นฐาน ในภาพรวมมีความสอดคล้องเหมาะสม อยู่ในระดับมาก สูงกว่าเกณฑ์การประเมิน
๒. การประเมินด้านปัจจัยเบื้องต้นของโครงการ เกี่ยวกับความพร้อมความเพียงพอ ในด้านบุคลากร งบประมาณ วัสดุอุปกรณ์ และการบริหารจัดการ ตามความคิดเห็นของของครูผู้สอน ภาพรวมมีความสอดคล้องเหมาะสมอยู่ในระดับมากที่สุด สูงกว่าเกณฑ์การประเมิน ส่วนความคิดเห็นของผู้ปกครอง ในภาพรวม มีความสอดคล้องเหมาะสมอยู่ในระดับมาก สูงกว่าเกณฑ์การประเมิน และความคิดเห็นของคณะกรรมการสถานศึกษาขั้นพื้นฐาน ในภาพรวมมีความสอดคล้องเหมาะสมอยู่ในระดับมาก สูงกว่าเกณฑ์การประเมิน
๓. การประเมินด้านกระบวนการของโครงการ เกี่ยวกับการดำเนินงานของโรงเรียนอนุบาลอำเภอปากพลี (ชุมชนบ้านเกาะหวาย) ตามภารกิจของโครงการ ได้แก่ กิจกรรม การดำเนินงาน การนิเทศ ติดตาม กำกับ การประเมินผล ของโครงการตามความคิดเห็นของ ครูผู้สอน นักเรียน ผู้ปกครองนักเรียนและคณะกรรมการสถานศึกษาขั้นพื้นฐาน ในภาพรวม อยู่ในระดับมาก สูงกว่าเกณฑ์การประเมิน
๔. การประเมินด้านผลผลิตของโครงการเกี่ยวกับผลการดำเนินโครงการและคุณภาพผู้เรียน ตามความคิดเห็น ของครูผู้สอน นักเรียน ผู้ปกครอง และคณะกรรมการสถานศึกษาขั้นพื้นฐานและในภาพรวมอยู่ในระดับมาก สูงกว่าเกณฑ์ การประเมิน
Abstract
Title: Evaluation Report of the Student Care System Project for Academic
Year 2019 Anuban Amphoe Pak Phli School (Ban Koh Wai community)
Nakhon Nayok Primary Educational Service Area Office
Reporter: Mr. Nirut Nukphet
Report Objectives
To report the results of the environmental assessment Primary Factors, Process and Productivity of Student Care System Project for Academic Year 2019, Anuban Amphoe Pak Phli School (Ban Koh Wai Community) under Nakhon Nayok Primary Educational Service Area Office
Methodology
Reporting the results of the assessment of the student care system project for the academic year 2019 at Anuban Amphoe Pak Phli School (Ban Ko Wai Community) Nakhon Nayok Primary Educational Service Area Office in this time. The objective of this project was to report the results of the project evaluation based on the CIPP model. In this study, teachers, students, parents, and the basic education institution committees totaling 67 people
The instruments used in this research were a questionnaire with a five-level estimation scale. The statistics used in data analysis were population mean score (µ) and population standard deviation (σ).
Performance
1. Environmental assessment of the project. About the consistency of the objectives, goals and internal arrangements of the project. According to the opinions of teachers. The overall picture was consistent at the highest level. higher than the evaluation criteria. Opinion section of the basic education institution committee Overall, there was a high level of consistency. higher than the evaluation criteria.
2. Evaluation of the primary factors of the project about availability, sufficiency In personnel, budget, materials, equipment and management according to the opinions of teachers The overall picture was consistent at the highest level. higher than the evaluation criteria The opinion of the parents as a whole was consistent and appropriate at a high level. higher than the evaluation criteria and opinions of the basic education institution committee The overall consistency was at a high level. higher than the evaluation criteria.
3. Evaluation of project processes about the implementation of the Anuban Amphoe Pak Phli School (Ban Koh Wai Community) according to the mission of the project, namely operational activities, supervision, monitoring, and evaluation of the project. Based on the opinions of teachers, students, parents, and the basic education institution committee. Overall, it is at a high level. higher than the evaluation criteria.
4. Evaluation of project productivity regarding project performance and learner quality. Based on opinions of teachers, students, parents and the basic education institution committee Overall, it is at a high level. higher than the evaluation criteria.