LASTEST NEWS

28 พ.ย. 2567วิทยาลัยสารพัดช่างตราด รับสมัครพนักงานราชการครู จำนวน 1 อัตรา ตั้งแต่ 19 - 27 ธันวาคม 2567 28 พ.ย. 2567วิทยาลัยเทคนิคเลย รับสมัครพนักงานราชการครู จำนวน 1 อัตรา ตั้งแต่ 6 - 16 ธันวาคม 2567 28 พ.ย. 2567โรงเรียนตำรวจตระเวนชายแดน รับสมัครครูอัตราจ้าง เงินเดือน 15,000.-บาท ตั้งแต่วันที่ 27 พ.ย. - 1 ธ.ค.2567 28 พ.ย. 2567โรงเรียนภูเวียงวิทยาคม รับสมัครครูอัตราจ้าง 2 อัตรา เงินเดือน 10,500 บาท ตั้งแต่วันที่ 2-4 ธันวาคม 2567 27 พ.ย. 2567สพฐ.มีหนังสือ ด่วนที่สุด! ให้นำแนวทาง PISA มาใช้ในการประเมินผลการเรียนรู้ของผู้เรียน และการสรรหาบุคลากร ทุกตำแหน่ง 27 พ.ย. 2567บอร์ดก.ค.ศ.เคาะร่างแนวปฏิบัติการย้ายครู ผ่านระบบ TRS เตรียมเปิดใช้งาน มกราคม 2568 27 พ.ย. 2567โรงเรียนแคมป์สนวิทยาคม รับสมัครครูอัตราจ้าง วิชาเอกภาษาจีน เงินเดือน 12,000.-บาท ตั้งแต่บัดนี้ - 1 ธันวาคม 2567 27 พ.ย. 2567ด่วนที่สุด!! ที่ ศธ 04009/ว7543 เรื่อง การจ้างผู้ปฏิบัติงานให้ราชการ ปีงบประมาณ พ.ศ. 2568 27 พ.ย. 2567สพฐ. กำชับเขตพื้นที่เร่งคลายทุกข์ลูกจ้าง เดินหน้าพาเด็กกลับเข้าระบบการศึกษา พร้อมจัดงบประมาณแนวใหม่ตอบโจทย์นโยบาย “เรียนดี มีความสุข” 26 พ.ย. 2567สพฐ. เข้ม สั่งครูล่วงละเมิดนักเรียนออกจากราชการทันที ย้ำดูแลสภาพจิตใจเด็กเป็นสำคัญ

The Article of Developing Science Learning in Bilingual

usericon

Topic    The Article of Developing Science Learning in Bilingual by Using Inquiry-Based Teaching in 5 Steps (5Es) Technique Combined with Content and Language Integrated Learning (CLIL) Technique. With the Topic; “Pure Substances” for the Secondary 1 Students.
Researcher    Pathinee Rattananil-amorn.
Academic    2562    
Abstract
The purposes of this research were 1) To study efficiency of science learning in bilingual by using inquiry-based teaching in 5 steps (5Es) technique combined with content and language integrated learning (CLIL) technique. With the topic; “Pure Substances” for the secondary 1 students. 2) To compare science learning pre-learning and post-learning achievements under science learning in bilingual by using inquiry-based teaching in 5 steps (5Es) technique combined with content and language integrated learning (CLIL) technique. With the topic; “Pure Substances” for the secondary 1 students. 3) To study the students’ attitude with science learning in bilingual by using inquiry-based teaching in 5 steps (5Es) technique combined with Content and Language Integrated Learning (CLIL) technique. With the topic; “Pure Substance” for the secondary 1 students. The research population is consists of 18 students studying in Secondary 1, Mini English Program. The study was conducted during the 1st semester of academic year 2019 at Tedsaban 1 (Thungphabodrajbumrung) school under the supervision of Banklang Municipality, Sanpatong, Chiangmai. There were 21 hours of assessment time. The instruments used in this research were lesson plans, a science learning achievement test and a questionnaire on student’s attitude of science learning in bilingual by using inquiry-based teaching in 5 steps (5Es) technique combined with content and language integrated learning (CLIL) technique. With the topic; “Pure Substances” for the secondary 1 students. Statistics employed for data analysis were the content validity by using index of items by the experts. Analyzed the efficiency of science learning in bilingual by using inquiry-based teaching in 5 steps (5Es) technique combined with content and language integrated learning (CLIL) technique. With the topic “Pure Substances” for the secondary 1 students by using E1/E2 technique. Examined the questionnaire’s reliability by using Cronbach’s Alpha Coefficient method. The difficulty of “Pure Substances” science learning achievement test was calculated by Chung Teh Fan technique. As well as, the “Pure Substances” science learning achievement test reliability by KR-20. Comparing pre-learning and post-learning achievements by t-test method. Finally, studied the students’ attitude with science learning in bilingual by using inquiry-based teaching in 5 steps (5Es) technique combined with content and language integrated learning (CLIL) technique. With the topic; “Pure Substances” for the secondary 1 students by using mean () and standard deviation () statistics. The results were found that;
    1. The efficiency of science learning in bilingual by using inquiry-based teaching in 5 steps (5Es) technique combined with content and language integrated learning (CLIL) technique. With the topic of “Pure Substances” for the secondary 1 students is 84.60/86.85.
    2. The science learning achievements by using inquiry-based teaching in 5 steps (5Es) technique combined with content and language integrated learning (CLIL) technique. With the topic “Pure Substances” for the secondary 1 students was significantly higher than their pre-learning counterpart achievement at the .05 level.
        3. The students’ attitude with science learning in bilingual by using inquiry-based teaching in 5 steps (5Es) technique combined with content and language integrated learning (CLIL) technique. With the topic “Pure Substances” for the secondary 1 students was at the highest level. The average and the standard deviation was 4.59 and 0.50, respectively.
ร่วมแสดงความคิดเห็น
เงื่อนไข การร่วมแสดงความคิดเห็น!

ข้อความที่ท่านได้อ่าน เกิดจากการเขียนโดยสาธารณชน และส่งขึ้นมาแบบอัตโนมัติ เจ้าของเว็บไซต์ไม่รับผิดชอบต่อข้อความใดๆ ทั้งสิ้น เพราะไม่สามารถระบุได้ว่าเป็นความจริงหรือ ชื่อผู้เขียนที่ได้เห็นคือชื่อจริง ผู้อ่านจึงควรใช้วิจารณญาณในการกลั่นกรอง และถ้าท่านพบเห็นข้อความใดที่ขัดต่อกฎหมายและศีลธรรม หรือเป็นการกลั่นแกล้งเพื่อให้เกิดความเสียหาย ต่อบุคคล หรือหน่วยงานใด กรุณาแจ้งมาที่ แนะนำติชม เพื่อให้ผู้ควบคุมระบบทราบและทำการลบข้อความนั้น ออกจากระบบต่อไป

ขอขอบพระคุณล่วงหน้า มา ณ โอกาสนี้

^