ผลการใช้ Edmodo ที่มีต่อแรงจูงใจในการเรียนของนักเรียน
The effects of Edmodo on EFL Upper Secondary Students' Motivation : A Case Study of Mathayomwatsing School
นางสาวเสาวรัตน์ เจริญวรชัย โรงเรียนมัธยมวัดสิงห์
บทคัดย่อ
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับความพึงพอใจของนักเรียนต่อการจัดการเรียนการสอนด้วยเว็บไซต์เครือข่ายสังคมออนไลน์ประชากรที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลาย โรงเรียนมัธยมวัดสิงห์ ที่เรียนวิชาภาษาอังกฤษอ่าน - เขียน 4 อ32204 ปีการศึกษา 2561
ผลการวิจัยพบว่า นักเรียนมีความพึงพอใจต่อการจัดการเรียนการสอนด้วยเว็บไซต์เครือข่ายสังคมออนไลน์
ด้านความสะดวกในการเข้าใช้ ด้านความสามารถของระบบ และด้านลักษณะการใช้งาน ในระดับมากที่สุด สำหรับด้านปัจจัยส่งเสริมการใช้งาน นักเรียนมีความพึงพอใจในระดับมาก
คำสำคัญ: ความพึงพอใจของนักเรียน, Edmodo
Abstract
This research was conducted to study students’ satisfaction of learning and teaching through social network websites. The population of this study was Mathayomwatsing school students who enrolled in the course of English read and write E32204 for the first semester of the academic year 2019. The findings revealed that the students had the highest levels of satisfaction in terms of the ease of access, capability of the system and its application. Students were very satisfied with supporting factors on using social network websites.
Keywords: Students’ Satisfaction, Edmodo