LASTEST NEWS

27 ส.ค. 2567ประกาศ ราชกิจจาฯ แล้ว เพิ่มค่าครองชีพชั่วคราว ข้าราชการ-ลูกจ้างประจํา 26 ส.ค. 2567ขั้นตอนการกรอกใบสมัครสอบครูผู้ช่วย กทม. ครั้งที่ 1/2567 จำนวน 540 อัตรา รับสมัครทางอินเทอร์เน็ต 27 สิงหาคม - 2 กันยายน 2567 นี้ 26 ส.ค. 2567โรงเรียนวัดดอนไก่ดี รับสมัครผู้ช่วยครู 18 อัตรา เงินเดือน 15,000.-บาท ตั้งแต่ 26 - 30 สิงหาคม 2567 26 ส.ค. 2567หนังสือ สพฐ. ด่วนที่สุด ที่ ศธ 04009/ว 5151 ลงวันที่ 21 สิงหาคม 2567 เรื่อง ซักซ้อมการเลื่อนเงินเดือนข้าราชการ/เลื่อนขั้นค่าจ้างลูกจ้างประจำ/เลื่อนค่าตอบแทนพนักงานราชการ ครั้งที่ 2 25 ส.ค. 2567(( ลิงก์เว็บไซต์ )) รับสมัครสอบครูผู้ช่วย สังกัดกรุงเทพมหานคร บรรจุครั้งแรก 540 อัตรา สมัครออนไลน์ ตั้งแต่วันที่ 27 สิงหาคม - 2 กันยายน 2567 23 ส.ค. 2567สพป.นครนายก รับสมัครพนักงานราชการครู และพนักงานราชการพี่เลี้ยง จำนวน 5 อัตรา สมัครตั้งแต่ 20-26 สิงหาคม 2567 23 ส.ค. 2567สพป.ยโสธร เขต 2 ประกาศบัญชีรายชื่อผู้ยื่นคำร้องขอย้าย ปี พ.ศ.2567 รอบที่ 2 23 ส.ค. 2567เตรียมตัว! อ่านหนังสือสอบ สพฐ.จัดสรรอัตราพนักงานราชการครู 738 อัตรา ใครสนใจดูรายละเอียดครับ หลายจังหวัดทั่วประเทศ 22 ส.ค. 2567ยินดีด้วยครับ ! สพป.ตาก เขต 2 เรียกบรรจุครูผุ้ช่วย 98 อัตรา - รายงานตัว 29 สิงหาคม 2567 22 ส.ค. 2567กรุงเทพมหานคร เปิดสอบครูผู้ช่วย กทม. ครั้งที่ 1/2567 รับสมัครทางอินเทอร์เน็ต 27 ส.ค. - 2 ก.ย.2567

Title The Development of Supplementary Exercises for Reading and

usericon

Title	The Development of Supplementary Exercises for Reading and
Title    The Development of Supplementary Exercises for Reading and Writing Skills of Thai Final Consonants for Pratom Suksa 1 Students
Researcher    Mrs. Narunat Jarudsri
School    Banmuang School
Affiliation    Uttaradit Primary Educational Service Area Office 2
Year    2012

Abstract
The purposes of this research were (1) to develop supplementary exercises for reading and writing skills of Thai final consonants for Pratom Suksa 1 Students at Banmuang School, (2) to validate the efficiency of the supplementary exercises according to an 80/80 efficiency criterion, (3) to compare the learning achievements of the students before and after using the supplementary exercises, and (4) to study the student satisfaction towards the supplementary exercises. This experimental research employed one-group pretest-posttest design. The purposively selected samples were ten Pratom Suksa 1 students at Banmuang School, affiliated to Uttaradit Primary Educational Service Area Office 2. The samples used the supplementary exercises for altogether 18 hours during the second semester of academic year 2012. The research instruments consisted of (1) the supplementary exercises for reading and writing skills of Thai final consonants, (2) tests of learning achievement, and (3) a questionnaire on student satisfaction towards the supplementary exercises. The statistics used to analyze the data were the E1/E2 efficiency index, t-test for dependent sample, mean and standard deviation.
The findings were as follows:
1) The supplementary exercises for reading and writing skills of Thai final consonants for Pratom Suksa 1 students had the average efficiency at 85.29/84.22, which was higher than the 80/80 standard criterion;
2) The post-test scores were higher than the pre-test scores at a statistically significant level of .05;
3) The supplementary exercises gained high levels of student satisfaction with a mean of 2.70 and a standard deviation of 0.47.
13 ส.ค. 2557 เวลา 21:50 น. 0 1,029
ร่วมแสดงความคิดเห็น
เงื่อนไข การร่วมแสดงความคิดเห็น!

ข้อความที่ท่านได้อ่าน เกิดจากการเขียนโดยสาธารณชน และส่งขึ้นมาแบบอัตโนมัติ เจ้าของเว็บไซต์ไม่รับผิดชอบต่อข้อความใดๆ ทั้งสิ้น เพราะไม่สามารถระบุได้ว่าเป็นความจริงหรือ ชื่อผู้เขียนที่ได้เห็นคือชื่อจริง ผู้อ่านจึงควรใช้วิจารณญาณในการกลั่นกรอง และถ้าท่านพบเห็นข้อความใดที่ขัดต่อกฎหมายและศีลธรรม หรือเป็นการกลั่นแกล้งเพื่อให้เกิดความเสียหาย ต่อบุคคล หรือหน่วยงานใด กรุณาแจ้งมาที่ แนะนำติชม เพื่อให้ผู้ควบคุมระบบทราบและทำการลบข้อความนั้น ออกจากระบบต่อไป

ขอขอบพระคุณล่วงหน้า มา ณ โอกาสนี้

^